VISITATIE
Als lid van de Landelijke Vereniging van Vrijgevesgde Psychologen & Psychotherapeuten (LVVP) wordt de praktijk vijfjaarlijks gevisiteerd. Hier vind u het laatste kwaliteitscertificaat:
Certificaat Praktijk Visitatie 2021
KWALITEITS STATUUT
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis- ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
Hieronder vindt u de volledige tekst van ons kwaliteitsstatuut. U kunt deze ook als pdf-document bekijken en/of downloaden:
Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format 4.0
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis-
ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar
te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: A KLAVERDIJK
BIG-registraties: 09060895425
Basisopleiding: Psychologie
Persoonlijk e-mailadres: aklaverdijk@gezondvangeest.nl
AGB-code persoonlijk: 94005129
Praktijk informatie 1
Naam Praktijk of Handelsnaam: Gezond van Geest
E-mailadres: welkom@gezondvangeest.nl
KvK nummer: 52046664
Website: www.gezondvangeest.nl
AGB-code praktijk: 94056778
1b. Werkt u op meer dan één locatie, geef dan de locaties en adresgegevens
hieronder in:
Mw. A. Klaverdijk
Praktijk: Gezond van Geest
Adres: Noorwolderweg 5, 9785 AN Zuidwolde GN
06-19482768
www.gezondvangeest.nl
2. Biedt zorg aan in
Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in
generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het
Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
de generalistische basis-ggz
2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en
coördinerende rol als volgt in:
Ik bespreek indicaties en knelpunten/overwegingen regelmatig in intervisieverband (meestal eens in
de twee weken) met 6 collega’s, en als nodig in een groter verband van psychologen in Groningen,
aangesloten bij een groep zelfstandig werkend die tot voor kort ex-GPC heette en nu van naam is
veranderd naar NVPN.
Ik word een keer in de 5 jaar op deze rol getoetst door de LVVP
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type
klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw
cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich,
betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
De populatie cliënten bestaat uit volwassenen met diverse klachten en stoornissen, zoals depressie,
angst, persoonlijkheidsproblemen, psychotrauma, ontwikkelingsstoornissen. In het algemeen is het
de huisarts die verwijst. De intake bestaat uit twee gesprekken. Tussen het eerste en tweede gesprek
worden er vragenlijsten ingevuld. Deze worden in het tweede gesprek besproken, en wordt het
behandelplan vastgesteld. Als we het daar over eens zijn, worden er afspraken gemaakt over de rest
van de behandeling. De behandelingen zijn meestal individueel, maar als het gewenst en relevant is,
kunnen naasten bij het proces betrokken worden. Met eventueel andere hulpverleners wordt, als
daar toestemming voor is, afgestemd. E-health wordt ingezet: in eerste instantie door de
vragenlijsten, en waar geïndiceerd en gewenst gedurende de behandeling in de vorm van modules
en programma’s die de behandeling ondersteunen of voor een deel vervangen.
3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Angststoornissen
Bipolaire stemmingsstoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen
Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen
Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
Trauma en stress gerelateerde stoornissen
Voedings- en eetstoornissen
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Regiebehandelaar 1
Naam: Anja Klaverdijk
BIG-registratienummer: 09060895425
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
ggz-instellingen
Zorggroep(en)
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met
(naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Huisartsen in de regio kennen mijn praktijk inmiddels goed. Het meeste werk ik met
– Huisartsenpraktijk Beijum
– Huisartsenpraktijk De Vrije Gang in Bedum
– Huisarstenpraktijk Regtop in Zuidwolde
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Met betrekking tot op- en afschaling heb ik regelmatig overleg met betreffende huisartsen en evt.
afstemming met POH GGZ, over medicatie, ondersteunende behandeling of verwijzing naar de
gespecialiseerde GGZ . Indien nodig overleg ik ook met de gespecialiseerde GGZ over een passend
hulpaanbod
Voor therapeutische of diagnostische consultatie wordt gebruik gemaakt van mijn intervisiegroep,
die
bestaat uit in totaal 6 GZ-psychologen Zij werken allen in de BGGZ. Wij zien
elkaar tweewekelijks en werken met een agenda, aanwezigheidslijst en verslag. In de intervisiegroep
worden de volgende onderwerpen besproken: reflectie op eigen handelen aan de hand van
bespreking indicatieformulieren, reflectie op basis van beschikbare data over praktijkvoering of
zorgverlening, toepassen kwaliteitsstandaarden. de huisartsen heb ik overleg over het te volgen plan,
over medicatie, over eventuele andere behandelvormen en verwijzingen en over (het voorkomen
van) crises.
Met de fysiotherapeut werk ik samen en bespreek ik met name patienten met chronische pijn- en
vermoeidheidsklachten, burn-out en depressie.
Als ik nu een beroep wil doen op een psychiater dan overleg ik met de huisarts over een verwijzing
naar het een SGGZ instelling of een vrijgevestigd psychiater.
5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst
of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):
Mijn clienten kunnen me telefonisch bereiken. Als ik niet kan opnemen dan kunnen clienten
inspreken. Ik bel dan zo snel mogelijk terug. Als ik niet bereikbaar ben dan weten ze dat ze een
beroep kunnen doen op hun eigen huisarts, of buiten kantooruren de CDDG, via welk kanaal ook de
crisisdienst GGZ ingeschakeld kan worden.
Clienten kunnen me ook bereiken via de mail en mijn clientenportaal.
In geval van dreigende crises maak ik meer specifieke afpraken met de client en de huisarts.
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: Nee omdat dit vrijwel niet aan de orde is. Op mijn website staat een contra indicatie
voor crises, maar mocht zich toch een crisis situatie voordoen dan handel ik conform punt 5 D en
overleg is natuurlijk altijd mogelijk.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
Intervisiegroep:
1 Arienne Takens Big Registratie: 79032897425
2 Rina Bakker Big Registratie: 99052402425
3. Tinanda Schilt Big registratie 39063369125
4 Yvonne Hofman Big Registratie: 29051497125
5 Peter Breukers Big Registratie: 59050809725
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Met de intervisiegroep vindt eens in de 14 dagen een overleg van 60 minuten plaats. Naast de ad hoc
punten
die op deze manier snel besproken kunnen worden, vinden ook meer diepgaande (geanonimiseerde)
casuïstiekbesprekingen plaats, waarbij reflectie op eigen handelen een belangrijke plaats inneemt
Deze wordt getoetst op basis van beschikbare data over praktijkvoering en kwaliteitsstandaarden
met als doel de kwaliteit van de behandeling voortdurend te toetsen en te bewaken. Daarnaast
worden er indicatiestellingen getoetst en vervanging tijdens ziekte en vakantie kunnen eveneens
onderling worden geregeld. Er wordt gewerkt met een aanwezigheidslijst en er wordt een verslag
gemaakt.
Met de overige psychologen vindt ad hoc overleg plaats. Dit geldt ook voor de incidentele overleggen
met de Poh GGZ van de huisartsen waar ik regelmatig mee samen werk.
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Ja
Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars:
http://www.gezondvangeest.nl/gezondvangeest_kosten_vergoeding.php
7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
http://www.gezondvangeest.nl/gezondvangeest_kosten_vergoeding.php
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging:
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
www.lvvp.info
Organisatie van de zorg
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij
(naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
LVVP
Link naar website:
www.lvvp.info
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
Zie de samenwerkingsverbanden genoemd onder punt 5f. Per vakantie danwel ziekte periode wordt
er een vervanger gevraagd. Wie dat is en hoe deze te bereiken is, wordt dan duidelijk op de
homepage van de website vermeldt
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het zorgproces – het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link
of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: www.gezondvangeest.nl
12. Aanmelding en intake/probleemanalyse
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische
aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):
De client belt of mailt mij. In een kort telefoongesprek check ik of er een verwijzing is, en of de klacht
in principe in mijn praktijk behandeld zou kunnen worden. We maken een afspraak voor een intake.
Als blijkt dat het te lang duurt voor de client voor ik plek heb dan denk ik mee of regel ik een plek bij
een collega-psycholoog.
Ik werk alleen dus er is niemand anders betrokken.
12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of
terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend
aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:
Ja
13. Behandeling en begeleiding
13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam
en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en –indien van toepassing en met
toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik
doe dat als volgt:
Face- to face, via de telefoon of via het beveiligde clientenportaal.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
Voortgangsbesprekingen tijdens de sessies, en ROM-vragenlijsten
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of
medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
standaardperiode hanteer ik hiervoor:
De standaardperiode hangt af van de zorgvraagtypering van de client, maar als vuistregel vindt
evaluatie in ieder geval schriftelijk aan het begin en aan het eind plaats door zowel de ROM af te
nemen als ook mondelinge af te stemmen met de client. Dit laatste vindt vrijwel altijd kort om de 1 a
2 sessies plaats.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
Ik vraag hen waar ze tevreden over waren en wat ze graag anders hadden gezien.
Aan het einde van de behandeling kan er ook een tevredenheidsvragenlijst ingevuld worden
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en
begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een
afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
Omgang met cliëntgegevens
15. Omgang met cliëntgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling
betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe
geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en
huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij
materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn
zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: Anja Klaverdijk
Plaats: Groningen
Datum: 30-09-2025
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
naar waarheid heb ingevuld:
Ja
